Εδώ και τέσσερα χρόνια οι γονείς περιμένουν από το Δήμο λύσεις, αλλά εκείνος αδιαφορεί
Με τίτλο: «Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ» η αντιπολίτευση μέσω κοινής ανακοίνωσης, κατακεραυνώνει την δημοτική αρχή για το Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Καλλιθέας που λειτουργεί με τεράστια προβλήματα. Την κοινή ανακοίνωση υπογράφουν οι δημοτικές παρατάξεις «ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΖΩΗΣ-ΚΩΣΤΑΣ ΑΣΚΟΥΝΗΣ», «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ», «ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ» και οι Ανεξάρτητοι Δημοτικοί Σύμβουλοι Κυριακή Δαμουλιάνου και Ιωάννα Ευτυχιάδου
Συγκεκριμένα αναφέρεται: “Το Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Καλλιθέας είναι ένα δημόσιο σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με μαθητές ΑΜΕΑ.
Ξεκίνησε τη λειτουργία του πριν 5 χρόνια, σαν παράρτημα του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Αγίου Δημητρίου με μία βαθμίδα και σήμερα, ως Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Καλλιθέας, έχει φτάσει σε πλήρη λειτουργία παρέχοντας και τις 6 βαθμίδες-τάξεις εκπαίδευσης, εξυπηρετώντας παράλληλα τους τέσσερις γειτονικούς Δήμους (Καλλιθέας, Μοσχάτου, Ν. Σμύρνης και Π. Φαλήρου).
Στεγάζεται σε παλαιές προκατ κατασκευές επί της οδού Μαντζαγριωτάκη 12 ανάμεσα στο 21ο Δημοτικό και το 6ο Γυμνάσιο.
Οι κτιριακές εγκαταστάσεις είναι ακατάλληλες και παρουσιάζουν μεγάλα προβλήματα (ανεπαρκείς χώροι, στέγη που στάζει, δύσκολη πρόσβαση στις τουαλέτες).
Η Διεύθυνση του σχολείου καθώς επίσης ο Σύλλογος Γονέων και η Ένωση Γονέων έχουν επισημάνει στη Διοίκηση του Δήμου τα προβλήματα εδώ και μια τετραετία τουλάχιστον, λαμβάνοντας αόριστες υποσχέσεις ότι θα λυθούν και κάνοντας μικρά μπαλώματα στο σχολείο.
Στη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 9/6/2023 από την αρχή φάνηκε η δυσφορία του προέδρου του Δ.Σ. και των Αντιδημάρχων για την παρουσία γονέων και εκπαιδευτικών παρότι είχαν στείλει αίτημα για συζήτηση του θέματος και στην προσπάθεια σύσσωμης της αντιπολίτευσης να προταθεί το θέμα για συζήτηση. Τελικά το θέμα συζητήθηκε κατά προτεραιότητα, αφού ο Δήμαρχος μας έκανε τη χάρη ως εκπρόσωπος της Διοίκησης να το αποδεχτεί.
Οι τοποθετήσεις των γονιών και των εκπαιδευτικών ήταν αποκαλυπτικές για την τραγική κατάσταση που βρίσκονται οι κτιριακές υποδομές. Μίλησαν ειλικρινά με μοναδικό στόχο να μας ευαισθητοποιήσουν και να πιέσουν να λυθούν τα προβλήματα. Να αντιμετωπιστούν ισότιμα και δίκαια.
Τι απάντηση έλαβαν; Η τοποθέτηση του Δημάρχου ήταν πραγματικά αποκαλυπτική:
- «Εγώ έφερα το ΕΕΕΕ στην Καλλιθέα για να δώσω διέξοδο στα παιδιά»: Αναρωτιόμαστε ο Δήμαρχος δεν γνώριζε ότι πρόκειται για σχολείο όχι για χώρο φύλαξης ή δημιουργικής απασχόλησης;
- «Δεν ήξερα ότι τα 24 παιδιά θα γίνουν 80»: Μα ποιο σχολείο επαναλαμβάνει κάθε χρόνο μόνο μια τάξη; Κανείς από τη Διοίκηση δεν είδε τα έγγραφα που η Διεύθυνση του Σχολείου έχει στείλει στο Δήμο το μακρινό 2018 που επισημαίνουν ότι ο αριθμός των παιδιών θα αυξάνεται τουλάχιστον κατά 15 μαθητές κάθε χρόνο που θα ξεκινούν σταδιακά και οι υπόλοιπες βαθμίδες.
- «Φταίει η γραφειοκρατία, που δεν έχει προχωρήσει η εργολαβία του 2022 για τις επισκευές των σχολείων»: Για ποιο λόγο, από το 2019, και με ευθύνη της διοίκησης, δεν έχει υπάρξει καμία ενεργή εργολαβία για κανένα από τα σχολεία της Καλλιθέας το καλοκαίρι που είναι κλειστά και μπορούν να γίνουν οι αναγκαίες επισκευές;
- «Δεν υπάρχουν οικόπεδα να χτιστεί νέο σχολείο»: Ο Δήμαρχος δεν είχε ενημερωθεί για την πρόταση πρώην Αντιδημάρχου Παιδείας ότι στο ήδη υπάρχον οικόπεδο που στεγάζεται τώρα το ΕΕΕΕΚ μπορεί να γίνει καινούργιο σχολείο με προσωρινή μεταστέγαση του ΕΕΕΕΚ για 1-2 χρόνια. Επίσης υπάρχει και οικόπεδο στην οδό Δοϊράνης χαρακτηρισμένο για σχολική μονάδα που ο Δήμος δεν έχει ποτέ διεκδικήσει.
- «Αργούν πολύ οι διαδικασίες για να χτιστεί νέο σχολείο»: Ακόμα περισσότερο αργούν όταν δεν ξεκινούν καν οι διαδικασίες! Είναι αυτός ο λόγος που εδώ και 3 χρόνια που το συζητάμε ο Δήμος δεν έχει απευθύνει κανένα αίτημα προς την ΚΤΥΠ (πρώην ΟΣΚ), , δεν έχει κάνει καμία επαφή με το Υπουργείο, ούτε καν με την διεύθυνση εκπαίδευσης και όλους τους αρμόδιους φορείς;
Φτηνές δικαιολογίες, προφάσεις, αόριστες υποσχέσεις και καμία ουσιαστική δέσμευση για άμεση επίλυση των προβλημάτων. Όσοι τοποθετήθηκαν από τη διοίκηση ελάχιστοι είχαν κάτι ουσιαστικό να πουν, οι περισσότεροι ούτε ήξεραν πραγματικά το θέμα και κάποιοι δεν έδειξαν τον απαιτούμενο σεβασμό, την ανθρωπιά και την αλληλεγγύη που απαιτούσε το θέμα.
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η διοίκηση του Δήμου είναι ανίκανη να κάνει οποιαδήποτε ουσιαστική ενέργεια για ένα τόσο σημαντικό θέμα, κάτι φυσικό εξ άλλου μια και η βασική της μέριμνα είναι αποκλειστικά η επίδειξη έργου βιτρίνας.
Κανένας σεβασμός στους μαθητές που φοιτούν στο σχολείο και προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα κόσμο καθόλου φιλικό για τα ΑΜΕΑ, όπου η φιλανθρωπία και ο οίκτος παραμένουν τα κυρίαρχα συναισθήματα αντί για την αποδοχή, την αλληλεγγύη και την ουσιαστική συμπερίληψη της διαφορετικότητας.
Το πρόβλημα εντείνεται συνεχώς, αφού κάθε χρόνο αυξάνει ο μαθητικός πληθυσμός και οι γερασμένες εγκαταστάσεις παρουσιάζουν συνεχώς φθορές. Φτάσαμε λοιπόν στο 2022 που δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο, οι αίθουσες είναι οι μισές από αυτές που χρειάζονται, χαρακτηριστικά 3 τμήματα (δηλ. 25 έφηβοι με σοβαρές δυσκολίες) συστεγάζονται στην ίδια αίθουσα, κατάσταση ανεπίτρεπτη για εκπαίδευση ΑΜΕΑ.
Σύσσωμη η αντιπολίτευση κατήγγειλε τη διοίκηση για την αδιαφορία και την ανευθυνότητα της απέναντι στα προβλήματα των σχολικών υποδομών της πόλης μας (δυστυχώς το ΕΕΕΕΚ είναι ένα από τα πολλά σχολεία της πόλης μας που αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα με τις υποδομές τους).
ΖΗΤΑΜΕ
Την άμεση λύση των επειγόντων προβλημάτων του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. (Διαχωρισμός τάξεων, επισκευή στέγης, τοποθέτηση προκατ στο αύλειο χώρο)
Την επείγουσα δρομολόγηση της κατασκευής καινούργιου σύγχρονου κτιρίου για την στέγαση του Ε.Ε.Ε.ΕΚ.
Η εκπαιδευτική κοινότητα της Καλλιθέας δικαιούται σύγχρονα σχολεία και η δημιουργία κατάλληλων σχολικών υποδομών οφείλει να είναι προτεραιότητα του Δήμου μας.