Μέσα Ιουλίου και... βλέπουμε η νέα ημερομηνία
Από τα μέσα Ιουλίου και… βλέπουμε, μεταφέρεται η νέα ημερομηνία για το τέλος του “μπλόκου” των βαρέων οχημάτων από τη γέφυρα των Σερβίων, μέχρι η μελέτη ενίσχυσης του “κόκκινου” σημείου να περάσει από τα μάτια των ειδικών, που θα δώσουν το “πράσινο φως” για την υλοποίησή της.
Την ίδια ώρα, οι παραγωγοί παραμένουν σε… αναμμένα κάρβουνα, καθώς τα φορτηγά που εξάγουν τα εμπορεύματα στην Ευρώπη εξαναγκάζονται σε εναλλακτικές διαδρομές, με τα επιπλέον έξοδα να βαραίνουν τους ίδιους.
Όπως γράφει το thesstoday.gr, ενώ η αρχική διαβεβαίωση ανέφερε ότι η διέλευση των βαρέων οχημάτων θα επιτρεπόταν ξανά στα τέλη Ιουνίου, η διαδικασία πήρε νέα παράταση τουλάχιστον έως τα μέσα Ιουλίου, με τους ιθύνοντες να τονίζουν πως τόσο η μελέτη όσο και η υλοποίησή της, απαιτεί “χειρουργικές” κινήσεις και, κατ’ επέκταση, χρόνο.
Αυτό, ωστόσο εντείνει την ταλαιπωρία του κλάδου της εμπορευματικής αγοράς που, από τις 16 Μαρτίου -όταν και επιβλήθηκε ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στη γέφυρα Σερβίων- έως σήμερα, ακολουθούν εναλλακτικές και… μακρύτερες διαδρομές.
Συγκεκριμένα, τα φορτηγά με εμπόρευμα που κατευθύνονται στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, περνάνε μέσα από οικισμούς, όπως οι Αυλές και οι Γούλες, μέχρι να φτάσουν στη Γέφυρα Ρυμνίου, για να διασχίσουν τη λίμνη Πολυφύτου.
Οι διαδρομές αυτές, πέρα από την αγανάκτηση των κατοίκων για την κίνηση στους δρόμους, επηρεάζουν και το πορτοφόλι των παραγωγών, με το επιπλέον κόστος να φτάνει και τα 1.000 ευρώ ανά φορτίο!
Χαρακτηριστικά, τη δυσαρέσκειά του για τη νέα παράταση εξέφρασε ο Δημήτρης Κοσμάς, πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού “Δήμητρα” Βελβεντού, τονίζοντας πως “πριν από κάποιες μέρες είχαμε διαβεβαίωση ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα ανοίξει και για τα βαρέα οχήματα η γέφυρα”.
Ο ίδιος αναφέρει πως “για τα φορτηγά που κάνουν εξαγωγές, είναι οικονομική καταστροφή και μεγάλη ταλαιπωρία. Αναγκάζονται να πάνε μέσω Ρυμνίου, που η διαδρομή είναι πολύ μεγαλύτερη, με το κόστος φυσικά να επιβαρύνει τον εκάστοτε παραγωγό”.
Παράλληλα, υποστηρίζει πως οι όποιες εργασίες δεν είναι ορατές και πως “φαινόταν ότι θα υπάρξει καθυστέρηση. Αν δεν γίνονται εργασίες, πως θα τελειώσει η κατασκευή; Με το μαγικό ραβδί; Έχει δύο μήνες που ακούμε το ίδιο παραμύθι”.