Για την πρόταση επέκτασης του λιμανιού στα Κατάπολα και τη χάραξη νέας περιφερειακής οδού.
Χωρισμένη στα δύο η Αμοργός με την πρόταση της δημοτικής Αρχής για επέκταση του λιμανιού στα Κατάπολα και τη χάραξη νέας περιφερειακής οδού. Το σχέδιο του δήμου για την αναβάθμιση του λιμανιού ώστε να εξυπηρετούνται μεγαλύτερα πλοία έχει προκαλέσει αναστάτωση καθώς μεγάλη μερίδα της τοπικής κοινωνίας υποστηρίζει ότι τα έργα αυτά προωθούν ένα μοντέλο τουριστικοποίησης του νησιού. Από την πλευρά του, ο δήμαρχος εξηγεί ότι τα έργα αυτά πρέπει να γίνουν για την ασφάλεια και τη μη υποβάθμιση της Αμοργού. Η «μελέτη αναβάθμισης λιμενικών εγκαταστάσεων λιμένα Καταπόλων Αμοργού» δόθηκε πριν τον περασμένο μήνα σε δημόσια διαβούλευση από τον δήμο. Περιλαμβάνει τέσσερις εναλλακτικές προτάσεις για την αύξηση της χωρητικότητας του λιμανιού. Όπως επισημαίνει, «οι υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις του λιμένα των Καταπόλων έχουν διαμορφωθεί κατά τη δεκαετία του ’80 και συνίστανται σε έναν μόλο διαστάσεων 61 χ 15 μέτρων, στον οποίο μπορεί να πρυμνοδετήσει μόνο ένα σκάφος της ακτοπλοΐας ή να πλαγιοδετήσει ένα catamaran. Ιδιαιτέρως, το πλοίο «Σκοπελίτης» αναγκάζεται να πρυμνοδετεί επί της παραλιακής οδού, εκτείνοντας τον καταπέλτη του επί του πεζοδρομίου, στο οποίο άλλωστε αγκυροβολούν τα σκάφη και οι βάρκες.
Δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις για την παραμονή των επιβατών, ενώ και τα οχήματα προς φόρτωση σταθμεύουν επί της παραλιακής οδού, αναγκάζοντας τους επιβάτες να «ακροβατούν» μεταξύ των οχημάτων, διακινδυνεύοντας τη σωματική τους ακεραιότητα. Κατά τον κατάπλου των πλοίων παρατηρείται μεγάλη συμφόρηση οχημάτων στην παραλιακή οδό, εμποδίζοντας την είσοδο και την έξοδο από τον οικισμό». Επιπλέον, ως συνοδευτικό έργο προτείνεται η χάραξη μιας περιφερειακής οδού που θα οδηγεί τα αυτοκίνητα απευθείας στην επαρχιακή, μήκους 1.750 μέτρων. Αρκετοί κάτοικοι που διάβασαν την μελέτη ισχυρίζονται ότι τα έργα θα οδηγήσουν στην τουριστικοποίηση του κυκλαδίτικου νησιού και θεωρούν ότι τα έργα δεν πρέπει να γίνουν.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αμοργού Λευτέρης Καραϊσκος μιλώντας στο OTAmagazine.gr εξήγησε ότι: «Η μελέτη θα προχωρήσει γιατί υπάρχει ανάγκη. Κάθε χρόνο διπλασιάζεται η κίνηση στο λιμάνι. Κάποιοι έχουν κάνει κάποιες παρατηρήσεις που θα λάβουμε υπόψιν μας. Κάποιοι γκρινιάζουν για την κρουαζιέρα. Αυτά τα κρουαζιερόπλοια είναι μικρά. Αν τώρα ο κόσμος δεν θέλει την κρουαζιέρα θα το βάλουμε στο δημοτικό συμβούλιο και θα ψηφίσουμε. Με την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων θα μπορούν να «δέσουν» μεγαλύτερα πλοία, όπως το “Blue Star Δήλος”, ενώ θα υπάρξει χωροθέτηση για υδροπλάνα.
Περαιτέρω θα δημιουργήσουμε εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας μικρής κλίμακας, δηλαδή για πλοία των 50-200 επισκεπτών. Η νομοθεσία απαιτεί τη δημιουργία μιας περιφραγμένης ζώνης για τον έλεγχο των διαβατηρίων, κάτι που σήμερα κάνουμε με αυτοσχέδιες εγκαταστάσεις. Δεν είναι ο στόχος μας τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Όταν πας να αλλάξεις κάτι θα υπάρξει αντίδραση από κάποιους αλλά εμείς κοιτάμε το όφελος για το νησί μας. Το λιμάνι έχει πάψει να εξυπηρετεί τις ανάγκες του νησιού, ενώ οι μελετητές θα δουν και για τον περιφερειακό δρόμο για όσο το δυνατόν περιβαλλοντικό όφελος για την περιοχή».
Σύμφωνα με τον δήμαρχο ο κόσμος προβληματίζεται για τον τουρισμό και κατά πόσο θα υπάρξει τουριστικοποίηση της Αμοργού. «Ο κόσμος περισσότερο προβληματίζεται με την αύξηση του τουρισμού. Αλλά ένα μεγαλύτερο λιμάνι προσφέρει ασφάλεια. Τον τουρισμό τον διαμορφώνουν οι υποδομές φιλοξενίας, γιατί κανείς δεν πάει διακοπές αν δεν έχει κλείσει πρώτα που θα μείνει». Όσον αφορά την κατασκευή περιφερειακού δρόμου ο δήμαρχος εξήγησε ότι θα γίνει μελέτη για τη χάραξη σε συνεννόηση με το υπουργείο Πολιτισμού μιας και στο παρελθόν η αρχαιολογική υπηρεσία έχει γνωμοδοτήσει αρνητικά.