Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των εργασιών και γιατί δεν θα παραδοθεί σε όλα τα οχήματα μετά από αυτές
Ξεκίνησε το τελευταίο στάδιο των εργασιών τοπικής ενίσχυσης και αποκατάστασης των ακραίων σπονδύλων Μ6.2 της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων. Οι διοικητικές διαδικασίες ολοκληρώθηκαν και ο ανάδοχος έχει εγκατασταθεί στο έργο.
Όπως σημείωσε ο καθηγητής του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Κατάκαλος με την ολοκλήρωση της τοπικής ενίσχυσης, η φέρουσα ικανότητα της Γέφυρας θα αυξηθεί. Θα ακολουθήσουν οι δοκιμαστικές φορτίσεις, ώστε με ασφάλεια να δοθεί η δυνατότητα διέλευσης και για φορτηγά μέχρι 40 τόνους. Ήδη τεχνικά συνεργεία βρίσκονται στην γέφυρα και οργανώνουν την έναρξη των εργασιών που σύμφωνα με τον καθηγητή θα διαρκέσουν περί τις τρεις εβδομάδες.
Ο κ. Κατάκαλος υπογράμμισε ότι στόχος είναι «η γέφυρα να επανέλθει στην κατάσταση που ήταν προ της απαγόρευσης και στην συνέχεια του περιορισμού της κυκλοφορίας από ΙΧ και φορτηγά οχήματα».
Σύμφωνα με τον καθηγητή μετά την ολοκλήρωση των εργασιών τοπικής ενίσχυσης του προβόλου που αντιμετωπίζει πρόβλημα θα ακολουθήσει ο συνολικός έλεγχος της γέφυρας προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν και αλλά σημεία που χρήζουν τεχνικής αποκατάστασης.
Η Γέφυρα των Σερβίων είναι η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας μετά από αυτή του Ρίου και κατασκευάστηκε το 1975 όταν η ΔΕΗ κατασκεύασε το φράγμα Πολυφύτου, δημιουργώντας μια από τις μεγαλύτερες τεχνητές λίμνες της Ελλάδας. Στις 17 Μαρτίου 2023 για λόγους ασφαλείας, απαγορεύθηκε η διέλευση παντός οχήματος από την γέφυρα, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης στους προβόλους της και ενίσχυσης της με νέους χαλύβδινους τένοντες. Τους τελευταίους δύο μήνες με την ρύθμιση φαναριών επιτρέπεται η κυκλοφορία των ΙΧ ενώ απαγορεύεται η διέλευση φορτηγών άνω των 3,5 τόνων.