Ζητούμενο, πλέον, η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με τη Θεσσαλονίκη
Τη δρομολόγηση ταχύπλοου πλοίου της εταιρείας Seajets, στη γραμμή Πειραιάς-Σάμος, ενέκρινε, έπειτα από σχετική εισήγηση, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Πρόκειται για ένα καταμαράν, που θα εκτελεί με ταχύτητα μεγαλύτερη των συμβατικών το συγκεκριμένο δρομολόγιο -τέσσερις φορές την εβδομάδα, με το πρώτο δρομολόγιο να ξεκινά τον Ιούνιο- και θα προσεγγίζει το λιμάνι Καρλοβάσου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Γιώργο Κυριαζή πρόκειται για μια πολύ θετική εξέλιξη, ενώ παραμένει το αίτημα για έναρξη των δρομολογίων νωρίτερα, όπως και το να παραμένει στη γραμμή όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα το δρομολόγιο που συνδέει τα Δωδεκάνησα με τη Σάμο.
Επίσης, συνεχείς είναι οι παρεμβάσεις του Επιμελητηρίου για τη σύνδεση της Σάμου με τα υπόλοιπα νησιά του Βορείου Αιγαίου σε τακτική βάση, αλλά και τη σύνδεση της Σάμου, με ταχύπλοο πλοίο, με τη Θεσσαλονίκη.
Με πρόσφατη επιστολή του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σάμου ζητά από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, να συμπεριληφθεί και η Σάμος στο δρομολόγιο που εκτελείται τα δύο τελευταία έτη με ταχύπλοο πλοίο, το οποίο συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Λήμνο και τη Λέσβο, αποκλείοντας τη Σάμο και τη Χίο και κατά τη θερινή περίοδο επιδοτείται από το υπουργείο Ναυτιλίας.
«Η Σάμος είναι το νησί με τη μεγαλύτερη τουριστική κίνηση στην Περιφέρεια του Βορείου Αιγαίου. Διαθέτει μεγάλη τουριστική υποδομή και με το 70% της τοπικής οικονομίας να στηρίζεται στον τουρισμό είτε έμμεσα είτε άμεσα. Η σύνδεση της Σάμου με τη Θεσσαλονίκη είναι σημαντική τόσο για την τοπική οικονομία όσο και για προφανείς εθνικούς λόγους. Ο αποκλεισμός του νησιού από μια τέτοια σύνδεση ,με ταχύπλοο πλοίο που πραγματοποιεί πολύ πιο σύντομο ταξίδι, έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργεί συνθήκες άνισου ανταγωνισμού, αφού η Σάμος συνδέεται μόνο μία φορά την εβδομάδα με συμβατικό πλοίο, ενώ άλλα νησιά της Περιφέρειας τέσσερις» τονίζει με έμφαση στην επιστολή ο κ. Κυριαζής.