Με βάση την αρχική σύμβαση, το έργο επρόκειτο να παραδοθεί τους πρώτους μήνες του 2024
Ως “γέφυρα” στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 είναι πιθανόν να περάσει η εργολαβία του Αχιλλείου, μετά την απόφαση του εργολάβου να εγκαταλείψει, στο τέλος του Οκτωβρίου, το έργο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εργολάβος ζήτησε συμπληρωματική σύμβαση για την ολοκλήρωση των εργασιών -κάτι που δεν έγινε αποδεκτό από την ΕΤΑΔ. Το επόμενο στάδιο θα είναι η επαναδημοπράτηση του υπολειπόμενου έργου, κάτι που μεταφράζεται σε καθυστέρηση τουλάχιστον δύο χρόνων.
Να σημειωθεί ότι, με βάση την αρχική σύμβαση, το έργο επρόκειτο να παραδοθεί τους πρώτους μήνες του 2024.
Όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου, Παναγιώτης Μπαλωμένος, σε συνάντηση που είχε με τον βουλευτή της ΝΔ Στ. Γκίκα, η ΕΤΑΔ θα προχωρήσει σε επικαιροποίηση των μελετών, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του χρόνου.
Ακολούθως, με μέριμνα του υπουργείου Οικονομικών, τα επικαιροποιημένα έργα θα ενταχθούν σε νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα και θα επαναπροκηρυχθεί διαγωνισμός για την επιλογή νέου αναδόχου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έως και σήμερα έχουν πιστοποιηθεί στον εργολάβο περίπου 1,7 εκατ. ευρώ, ενώ το ποσό της σύμβασης ήταν στα 5,8 εκατομμύρια. Να σημειωθεί ότι έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι εργασίες και έχει παραδοθεί το κτίριο του Βαρώνου και μέρος των κήπων, ενώ απομένουν οικοδομικές εργασίες στο κεντρικό κτίριο, στο περιστύλιο των μουσών, οι συντηρήσεις των αγαλμάτων και συνεχίζεται και η αποκατάσταση του διάκοσμου.
Η σύμβαση είχε υπογραφεί τον Μάρτιο του 2021 με ανάδοχο τη «Σιδηροδρομικά Έργα Α.Τ.Ε.» με ποσό 5,8 εκατ. ευρώ, ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός ανερχόταν στα 11,5 εκατ. ευρώ, με την ανάδοχο να μειοδοτεί μεταξύ δέκα προσφορών με έκπτωση 49,4%.
Αντικείμενο του έργου ήταν η “Αποκατάσταση και ανάδειξη του συγκροτήματος του Αχιλλείου στην Κέρκυρα”, με αναθέτουσα αρχή την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) Α.Ε. και αποπεράτωση στους 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, με πρόβλεψη παράτασης.