Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Αθηναίων επικαλείται επιχειρήματα του επικεφαλής της εταιρείας «Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ» Χάρη Ακριτίδη
Χωρίς καμία διάθεση παραίτησης από την προεκλογική του εξαγγελία να δοθεί στην κυκλοφορία η Βασιλίσσης Όλγας εμφανίζεται ο νέος δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, ο οποίος συνεχίζει τις επαφές του με τους αρμόδιους φορείς και τους βασικούς «πυλώνες» στον Δήμο Αθηναίων.
Ειδικά για το «γρίφο» της Βασιλίσσης Όλγας, οι δηλώσεις του Χρόνη Ακριτίδη, Διευθύνοντα Συμβούλου της εταιρείας «Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ» φαίνεται ότι «κουμπώνουν» με τρία βασικά επιχειρήματα του νεοεκλεγέντα Δημάρχου. Με συνέντευξή του στο Talk Radio ο κ. Ακριτίδης παραδέχτηκε καταρχάς ότι η Βασιλίσσης Όλγας μπορεί να δοθεί ανά πάσα στιγμή στην κυκλοφορία, αναφέροντας χαρακτηριστικά:
«Δεν πεζοδρομείται, αλλά αναπλάθεται»
«Πρώτα από όλα η Όλγας δεν πεζοδρομείται, αλλά αναπλάθεται. Μετά το τέλος του έργου θα κυκλοφορούν τα τρόλεϊ, τα λεωφορεία, τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και το τραμ που θα παραμείνει. Όπως προβλέπεται να κατασκευαστεί το έργο, μπορεί (η Β. Όλγας να ξαναδοθεί στην κυκλοφορία). Αφού υπάρχει διάδρομος κίνησης οχημάτων. Σας λέω ότι περνάει τρόλεϊ και λεωφορείο.»
Δεύτερον, επιβεβαιώνει το υπέρογκο κόστος του έργου της ανάπλασης της Βασιλίσσης Όλγας, επισημαίνοντας: «Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 5,8 εκατομμύρια ευρώ.»
Για τα αρχαιολογικά ευρήματα
Τρίτον, αναφορικά με τις ανακοινώσεις της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, σύμφωνα με τις οποίες υπάρχουν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, αποκαλύπτει ότι η ύπαρξη αρχαίων στη συγκεκριμένη περιοχή ήταν ήδη γνωστή και ότι τα μέχρι τώρα ευρήματα δεν βρίσκονται στη Βασιλίσσης Όλγας, αλλά στον παρακείμενο χώρο.
Στην τοποθέτησή του, σημειώνει: «Εμείς έχουμε προβλέψει ένα πολύ μεγάλο κονδύλι για τα αρχαία, επειδή ήξερα ότι θα βρούμε κάτι. Ένα κονδύλι της τάξης των 600.000 ευρώ. Το ότι βρέθηκαν πολλά ευρήματα το ξέραμε, αφού όπου και να σκάψεις υπάρχουν. Και εκεί είναι μία περιοχή πολύ σημαντική αρχαιολογικά. Κάποια από αυτά έχουν ήδη αποκαλυφθεί και είναι κοντά στο συντριβάνι του Ζαππείου και κοντά στο άγαλμα του Βύρωνα.»
Οι παραδοξότητες στο έργο της Βασιλίσσης Όλγας
Πέντε παραδοξότητες εντοπίζει ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, στο έργο της Βασιλίσσης Όλγας. Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, τα 5 παράδοξα σημεία στο έργο της ανάπλασης είναι τα παρακάτω:
Παραδοξότητα 1η:
Η λεωφόρος Β. Όλγας έκλεισε τον Μάιο του 2020 με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και στη συνέχεια με την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, όπου υπάρχει επίκληση των μέτρων πρόληψης κατά του Covid-19.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας μετά από προσφυγή κατοίκου, ακύρωσε την ΚΥΑ (στις 9/10/2020), με το σκεπτικό ότι αυτές οι παρεμβάσεις ουδεμία σχέση έχουν με τα μέτρα κατά του κορονοϊού. Κάτι απολύτως προφανές.
Όμως η Δημοτική αρχή επέμεινε και έκλεισε πάλι τον δρόμο με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου, επικαλούμενη και πάλι τον Covid-19. Πρόκειται προφανώς για μια καθαρά προσχηματική απόφαση.
Παραδοξότητα 2η:
Μετά την προγραμματική εξαγγελία μου για το άνοιγμα της λεωφόρου Β. Όλγας εμφανίστηκε η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία ανακοίνωσε ότι στον χώρο βρέθηκαν σημαντικές αρχαιότητες και ότι δεν μπορεί να μπει ασφαλτοτάπητας.
Όμως την ίδια στιγμή τραμ, λεωφορεία κλπ συνεχίζουν να διέρχονται και η μελέτη δεν έχει αλλάξει.
Ταυτόχρονα άλλοι αρχαιολόγοι άφησαν σαφείς αιχμές για την Υπουργό Πολιτισμού, κάνοντας λόγο για εργαλειοποίηση των αρχαιοτήτων με στόχο την εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων. Οι ίδιοι αρχαιολόγοι διερωτώνται πως η Υπουργός εκφέρει άποψη για τα αρχαιολογικά ευρήματα και την ανάδειξή τους, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι ανασκαφές.
Παραδοξότητα 3η:
Τον Φεβρουάριο του 2023 —δηλαδή 2,5 χρόνια αφότου έκλεισε η Β. Όλγας— η Δημοτική Αρχή παρουσίασε την επικαιροποιημένη μελέτη για τον Μεγάλο Περίπατο, με αναφορά στην ύπαρξη αρχαιoτήτων και την πρόταση για πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας που περιλαμβάνει και λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας.
Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη παραδέχθηκε ότι γνώριζε εδώ και αρκετό καιρό την ύπαρξη αρχαίων μνημείων στη Β. Όλγας, αφού ο αρχαιολογικός ορίζοντας είναι πάρα πολύ ψηλά. Παρόλα αυτά δεν προχώρησε καμία έρευνα όλο το διάστημα, κατά το οποίο η οδός παρέμενε κλειστή.
Παραδοξότητα 4η:
Σε πλήρη αντίθεση με τις δικές της δηλώσεις για ύπαρξη σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, η Υπουργός Πολιτισμού κάλεσε —στην ίδια μάλιστα συνέντευξη— δημοσίως τον κ. Μπακογιάννη να συνεχίσει το έργο της πεζοδρόμησης της Β. Όλγας, ενώ αντιτάχθηκε στην πρότασή μας.
Προκύπτουν, λοιπόν, τα ερωτήματα: Πώς θα συνεχισθεί αυτό το έργο, όταν κατά την ίδια την Υπουργό, πρέπει να γίνουν ανασκαφές για σημαντικές αρχαιότητες και πώς ο διευθύνων σύμβουλος της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.», επιμένει ότι «το έργο της ανάπλασης της Β. Όλγας θα ολοκληρωθεί έως τις αρχές του 2024»;
Παραδοξότητα 5η:
Το όραμα της Μελίνας Μερκούρη και άλλων σημαντικών προσωπικοτήτων για την ενοποίηση των αρχαιολογικών χωρών δεν έχει καμία σχέση με αυτό που επιχειρείται να υλοποιηθεί. Γιατί αυτή η οραματική πρόταση είχε ως βασικά στοιχεία την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αμαλίας και τη διεξοδική διαβούλευση με τους κατοίκους σε κάθε βήμα για την υλοποίηση του έργου.
Θα έπρεπε, λοιπόν, η απερχόμενη δημοτική αρχή να προχωρήσει σε μελέτες «ωρίμανσης» στην κοινωνία και την κοινή γνώμη των δύσκολων πολεοδομικών παρεμβάσεων, προκειμένου να εξευρεθούν διαδρομές ενοποιημένης πορείας πεζών από το Καλλιμάρμαρο ως την ακαδημία Πλάτωνος.
Αντί αυτού προχώρησε, χωρίς τη παραμικρή διαβούλευση, σε μία εργολαβία πολλών εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία προέρχονται από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων που διαχειρίζεται το Υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται δηλαδή για χρήματα που πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι”.