Η παραπομπή είχε γίνει τον Μάιο του 2022 και φτάνει στο Πειθαρχικό σχεδόν μετά από ενάμιση χρόνο
Την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου, στις 11 το πρωί καλούνται στο γραφείο του Προέδρου Εφετών Ιωαννίνων και ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης καθώς και τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας που έχουν παραπεμφθεί με απόφαση του προηγούμενου Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Βασίλειου Μιχελάκη.
Η παραπομπή είχε γίνει τον Μάιο του 2022 και φτάνει στο Πειθαρχικό σχεδόν μετά από ενάμισι χρόνο.
Αφορά σε απευθείας αναθέσεις που έγιναν από την Οικονομική Επιτροπή κατόπιν εισηγήσεων του Περιφερειάρχη σε νομικούς, ειδικά σε δικηγόρο των Αθηνών που χειρίστηκε σοβαρά ζητήματα όπως ήταν η πολυετής διαμάχη με τη μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων.
Πριν από δύο ακριβώς εβδομάδες κι ενώ ακόμη δεν ήταν γνωστή η σύγκληση του Πειθαρχικού, η Περιφέρεια Ηπείρου είχε προχωρήσει στην έκδοση γραπτής ανακοίνωσης με την οποία έκανε λόγο για παραπομπή άνευ αντικειμένου.
«Πρόκειται για μια ‘παραπομπή’ άνευ αντικειμένου, καθώς δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη από το Νόμο (ν. 3852/2010) διαδικασία, με αποτέλεσμα ακόμη και αν συγκληθεί το Πειθαρχικό Συμβούλιο να μην έχει αντικείμενο να κρίνει. Ειδικότερα, ο νόμος προβλέπει ότι το Πειθαρχικό Συμβούλιο συγκαλείται προκειμένου να κρίνει επί της πρότασης του Συντονιστή για την ποινή. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση στο παραπεμπτήριο έγγραφο του κ. Β. Μιχελάκη δεν περιλαμβάνεται καμία πρόταση ούτε ποινή!» ανέφερε μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση εκείνη.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της Περιφέρειας
Προεκλογικά ανακινήθηκε εκ νέου το ζήτημα της παραπομπής του Περιφερειάρχη και των μελών της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Ηπείρου στο Πειθαρχικό Συμβούλιο, με απόφαση του απελθόντος Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας Β. Μιχελάκη, σημειώνεται σε ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου στην οποία τονίζονται τα εξής:
Ο Περιφερειάρχης απέφυγε τότε να τοποθετηθεί, καθώς ήταν πρόδηλος ο σκοπός όσων το επανάφεραν με «καταγγελτικό» τρόπο στη δημοσιότητα.
Ωστόσο μετά την ολοκλήρωση των εκλογών και για να μη αιωρούνται απορίες και ερωτηματικά επισημαίνονται τα εξής:
•Η απόφαση του πρώην Συντονιστή υποκινήθηκε από δημοσιεύματα και αναφορά εκπροσώπου περιοδικού εντύπου για απευθείας αναθέσεις νομικών υπηρεσιών της Περιφέρειας (κυρίως στα Ανώτατα Ακυρωτικά της χώρας).
•Η Περιφέρεια Ηπείρου είχε τότε τοποθετηθεί ενημερώνοντας την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας ότι οι νομικές υπηρεσίες εκ του νόμου (άρθρο 10 ν. 4412/2016), σε συμμόρφωση με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία (Οδηγία 2014/24ΕΕ άρθρο 10), ανατίθενται απευθείας από όλους τους δημόσιους οργανισμούς, όπως έχει κριθεί και από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (υπόθεση C-264/2018).
•Παρά ταύτα, ο τότε Συντονιστής παρέπεμψε στο ζήτημα στο Πειθαρχικό Συμβούλιο. Ωστόσο πρόκειται για μια ‘παραπομπή’ άνευ αντικειμένου, καθώς δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη από το Νόμο (ν. 3852/2010) διαδικασία, με αποτέλεσμα ακόμη και αν συγκληθεί το Πειθαρχικό Συμβούλιο να μην έχει αντικείμενο να κρίνει. Ειδικότερα, ο νόμος προβλέπει ότι το Πειθαρχικό Συμβούλιο συγκαλείται προκειμένου να κρίνει επί της πρότασης του Συντονιστή για την ποινή. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση στο παραπεμπτήριο έγγραφο του κ. Β. Μιχελάκη δεν περιλαμβάνεται καμία πρόταση ούτε ποινή!
•Με δεδομένο ότι για την απευθείας ανάθεση νομικών υπηρεσιών δεν υπάρχει ούτε ουσιαστικό, ούτε τυπικό κώλυμα, η απόφαση του τότε Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας μπορεί να εξηγηθεί μόνο με πολιτικά κριτήρια, ενδεχομένως και υπό το πρίσμα των πιέσεων που υφίστατο και οι οποίες έπαυσαν «αυτόματα» με την «παραπομπή» της υπόθεσης στο Πειθαρχικό.
•Οι πολίτες μπορούν να κρίνουν..