«Ο Δήμος Αμαρουσίου δεν θέλει να προχωρήσει τη λειτουργία του ΕΝΕΕΓΥΛ» αναφέρει
Έντονη κριτική προς την διοίκηση του Δήμου Αμαρουσίου για την μακροχρόνια πολιτική «άρνησης» λειτουργίας στην πόλη Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου αλλά και πρόσφατα της στέγασης και λειτουργίας Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) στον χώρο της ΑΣΠΑΙΤΕ, ασκεί η Ένωση Γονέων Αμαρουσίου.
Σε καυστική ανακοίνωση, την οποία εξέδωσε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Νοεμβρίου), η Ένωση στηλιτεύει τους χειρισμούς της διοίκησης, η οποία, όπως αναφέρει, στην περίπτωση του ΕΕΕΕΚ είναι απορριπτική επικαλούμενη την έλλειψη οικονομικής δυνατότητας από μέρους της, «την ίδια στιγμή που προβαίνει σε σπατάλες “δημοσίων σχέσεων”», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η ανακοίνωση
Η πλήρης ανακοίνωση του Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων, η οποία, μάλιστα, αναγνώστηκε από εκπρόσωπό της στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Τρίτης 21 Ιανουαρίου, δίχως να υπάρξει επίσημη απάντηση από την πλευρά της δημοτικής Αρχής, έχει ως εξής:
«3 Δεκεμβρίου 2023. Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Άλλη μια παγκόσμια μέρα ατόμων με αναπηρία, βρίσκει το Μαρούσι, έναν από τους μεγαλύτερους Δήμους της χώρας, χωρίς υποδομές για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία.
Δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια χρειάστηκε ο Δήμος Αμαρουσίου, για να παραδεχτεί ότι δεν θέλει να προχωρήσει στη λειτουργία του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Αμαρουσίου, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ιδρυμένο στα χαρτιά με τη δική του συναίνεση.
Είναι προφανές πως οι Διοικήσεις του Δήμου ποτέ δεν ασχολήθηκαν, κι ας ήξεραν πως η ανάγκη για την εξεύρεση λύσης για τη στέγαση των μαθητών ήταν άμεση και επιτακτική.
Μαθαίνει όμως η νυν Διοίκηση του Δήμου, και έτσι τη δεύτερη φορά που της ζητήθηκε να φιλοξενήσει στα όρια του Δήμου, δομή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία, δε χρειάστηκε παρά λίγες μέρες για να πετάξει από πάνω της την υποχρέωση.
Ο λόγος για την ίδρυση στο κτήμα Μακρυκώστα του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αμαρουσίου).
Στις 14 Νοεμβρίου 2023, ο Αναπληρωτής Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, κος Αθανάσιος Παλλαντζάς, με έγγραφό του προς τον Δήμο Αμαρουσίου, προτείνει “την ίδρυση Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. στα όρια του Δήμου Αμαρουσίου Αττικής στον χώρο της ΑΣΠΑΙΤΕ (κτήμα Μακρυκώστα), με εκτιμώμενο αριθμό μαθητών 90”.
Για να είναι ολοκληρωμένη η εισήγησή του ζητάει, με το ίδιο έγγραφο, από το Δήμο Αμαρουσίου να αποστείλει ως και τις 24 Νοεμβρίου 2023:
α) γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου,
β) βεβαίωση ανάληψης δαπάνης λειτουργικών εξόδων από την οικεία Σχολική Επιτροπή,
γ) βεβαίωση δέσμευσης οικονομικών πιστώσεων από τις οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου.
Αντ’ αυτών το Δημοτικό Συμβούλιο, συντασσόμενο με την πρόταση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, απαντά πως η ίδρυση του ΕΕΕΕΚ στα όρια του δήμου Αμαρουσίου είναι εφικτή με την προϋπόθεση και την επιφύλαξη να εξευρεθούν/απαιτηθούν πόροι λειτουργίας και συντήρησης του ανωτέρου ΕΕΕΕΚ , διότι ο Δήμος Αμαρουσίου αδυνατεί να καλύψει οικονομικά τις ανάγκες λειτουργίας και συντήρησης μιας νέας σχολικής μονάδας.
Πρακτικά η δημοτική Αρχή απορρίπτει την ίδρυσή του, για δήθεν οικονομικούς λόγους, την ίδια στιγμή που προβαίνει σε σπατάλες “δημοσίων σχέσεων”.
Και στις δύο περιπτώσεις, τόσο του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. όσο και του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. η αντιμετώπιση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής είναι κατώτερη των προσδοκιών μας.
Είναι τουλάχιστον ντροπή για τον Δήμο Αμαρουσίου να αρνείται την ισότιμη αντιμετώπιση πολιτών ακόμα κι αν αυτοί προέρχονται από γειτονικές περιοχές, όταν μάλιστα μιλάμε για πολίτες που ήδη η καθημερινότητά τους είναι επιβαρυμένη.
Η δημοτική Αρχή, θα έπρεπε να αδράξει την ευκαιρία και να απαιτήσει από κάθε αρμόδιο, την χρήση του χώρου της ΑΣΠΑΙΤΕ (κτήμα Μακρυκώστα), όχι μόνο για σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά και για τη λειτουργία του Ειδικού Δημοτικού και Ειδικού Νηπιαγωγείου που σήμερα στεγάζονται εντός του Σικιαρίδειου Ιδρύματος με τα γνωστά σε όλους, προβλήματα συντήρησης των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων που τα καθιστούν σύμφωνα με τα λεγόμενα των ίδιων των επωφελούμενων σε επικίνδυνα.
Η επίλυση βασικών αναγκών των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία και των οικογενειών τους, δε μπορεί να βρίσκεται στη τελευταία θέση των προτεραιοτήτων μιας κοινωνίας.
Δεν είναι θέμα πολιτισμού, γιατί τότε ο πολιτισμός θα έχει χάσει το νόημά του. Είναι θέμα πολιτικής βούλησης!».