Μέχρι το τέλος του χρόνου ή το αργότερο εντός του Ιανουαρίου του 2024 αναμένεται να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός
Την κρισιμότητα των βιώσιμων υποδομών ανέδειξαν οι Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Θανάσης Κοτταράς, διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ και Αριστοτέλης Καρυτινός, διευθύνων σύμβουλος της PRODEA Investments στη συζήτηση με τίτλο «Ο δρόμος για τις βιώσιμες υποδομές», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 1ου Growthfund Summit.
Μέχρι το τέλος του χρόνου ή το αργότερο εντός του Ιανουαρίου του 2024 αναμένεται να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από την επιβράδυνση των συρμών του μετρό, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Θ. Κοτταράς στο πλαίσιο της ομιλίας του.
«Τα Μέσα μας είναι ηλεκτρικά και τα πιο φιλικά στο περιβάλλον, αλλά δεν μένουμε εκεί και ετοιμάζουμε ενέργειες για να μειώσουμε το ανθρακικό μας αποτύπωμα», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ εκτιμώντας πως η εξοικονόμηση από αυτά τα συστήματα μπορεί να ξεπεράσει και το 20%.
«Επιπρόσθετα, προσπαθούμε να ενισχύσουμε και την παραγωγή ενέργειας, με την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών.
Σε συνεργασία με το Πράσινο Ταμείο εγκαθιστούμε φωτοβολταϊκά συστήματα στο αμαξοστάσιο του τραμ στο Ελληνικό και ετοιμάζουμε μελέτες για άλλα έργα. Ακόμη, αλλάζουμε τον φωτισμό στους σταθμούς με LED, και συμμετέχουμε στο πρόγραμμα Ηλέκτρα για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων», σημείωσε ακόμη ο κ. Κοτταράς.
Επίσης, αναφέρθηκε στις προσπάθειες εξεύρεσης τεχνικής λύσης στο ζήτημα της έλλειψης κλιματισμού στους συρμούς πρώτης γενιάς του μετρό, λέγοντας πως πρόκειται για τους μοναδικούς από τους συρμούς που κυκλοφορούν στο δίκτυο του μετρό, που δεν διαθέτουν κλιματισμό και για τους οποίους εντός του Ιανουαρίου του 2024 αναμένονται προτάσεις λύσεων από τεχνικές εταιρείες, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον.
Με δεδομένη την κλιματική αλλαγή και το πώς αυτή επηρεάζει ακόμη και τις συνθήκες μετακίνησης των επιβατών ενός υπόγειου δικτύου, όπως είναι το μετρό, ειδικότερα σε περιόδους ακραίων καιρικών φαινομένων, η ΣΤΑΣΥ αναζητά την πλέον κατάλληλη τεχνική παρέμβαση, που θα μπορέσει να εφαρμοστεί στους συρμούς πρώτης γενιάς.
Ο διευθύνων σύμβουλος των Σταθερών Συγκοινωνιών μίλησε και για την εξέλιξη του έργου κάλυψης των σταθμών και σηράγγων των γραμμών του μετρό με σήμα κινητής τηλεφωνίας έως και 5ης γενιάς (5G), που τρέχει πιλοτικά αυτή την περίοδο, στο πλαίσιο συμφωνίας της ΣΤΑΣΥ με εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Όπως ενημέρωσε ο κ. Κοτταράς, το σύστημα κεραιών που εγκαταστάθηκε είναι έτοιμο να λειτουργήσει στον σταθμό «Άλιμος» της Γραμμής 2, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την κάλυψη με σήμα κινητής τηλεφωνίας όλου του δικτύου του μετρό.
«Για εμάς οι πρακτικές ESG δεν είναι απλά μια απαίτηση, αλλά ο τρόπος για να αναπτυχθούμε σωστά», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, προσθέτοντας πως ο Οργανισμός διαθέτει μια ομάδα αποτελούμενη από 50 στελέχη τα οποία δουλεύουν ένα-ένα τα έργα και των τριών επιχειρήσεων του ΟΑΣΑ. «Είμαστε ενταγμένοι στο πρόγραμμα για την Πράσινη Συμφωνία και ετοιμαζόμαστε να δημοσιεύσουμε για πρώτη φορά έκθεση βιωσιμότητας», είπε ακόμη ο κ. Σπηλιόπουλος τονίζοντας παράλληλα πως ο στόχος είναι ο ΟΑΣΑ να γίνεται ολοένα και πιο “πράσινος”.
Τέλος, ο Αριστοτέλης Καρυτινός, διευθύνων σύμβουλος της PRODEA Investments στην παρέμβαση του τόνισε τον κρίσιμο ρόλο των υποδομών για την αύξηση της βιωσιμότητας των κτιρίων. «Ο δομημένος χώρος είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας με το μεγαλύτερο αποτύπωμα στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Η PRODEA είναι ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης πράσινων κτιρίων και θέλουμε να μειώσουμε ακόμη περισσότερο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του χαρτοφυλακίου μας, αλλά για να γίνει αυτό χρειαζόμαστε υποδομές και δίκτυα, που δυστυχώς στη χώρα μας είναι ακόμη στη φάση της ανάπτυξης» σημείωσε. «Αρκετές χώρες είναι πιο προχωρημένες σε αυτού του είδους υποδομές», σημείωσε ακόμη ο διευθύνων σύμβουλος της PRODEA για να προσθέσει στη συνέχεια πως «έχουμε πλεονέκτημα γιατί έχουμε φυσικούς πόρους για να παράξουμε καθαρή ενέργεια. Αν αναπτύξουμε τις υποδομές θα έχουμε πλεονέκτημα σε ευρωπαϊκό επίπεδο».