Τη Δευτέρα το πρωί άνοιξε η πλατφόρμα id.gov.gr για τον προγραμματισμό των ραντεβού των πολιτών για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας.
Έκτοτε, πολλοί έσπευσαν να κλείσουν το ραντεβού τους, για να βγάλουν τη νέα ταυτότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αστυνομία, η διαδικασία έκδοσης νέων ταυτοτήτων κατά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής εξελίσσεται ομαλά και στα 367 σημεία ανά την επικράτεια. Σε αυτά τα σημεία λειτουργούν 429 θέσεις εξυπηρέτησης πολιτών, που μπορούν να φέρουν εις πέρας περίπου 50.000 αιτήσεις ανά μήνα.
Μέχρι σήμερα έχουν διατεθεί 98.241 ραντεβού έως τις 30.11.2023, εκ των οποίων έχουν δεσμευτεί περίπου 60.000 (61%), ενώ απομένουν προς χρήση για τους πολίτες περίπου 38.000 διαθέσιμα ραντεβού.
Έχει ήδη παρατηρηθεί ότι σε αστικές περιοχές (Αττική, Θεσσαλονίκη), καθώς και στα Τ.Α. των πρωτευουσών των Νομών, τα διαθέσιμα ραντεβού έχουν σχεδόν εξαντληθεί. Κατόπιν τούτου, από αύριο η ΕΛ.ΑΣ. σε συνεργασία με τη ΓΓΠΣ θα εκκινήσει τη διάθεση ραντεβού και για τον μήνα Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους, δηλαδή ακόμα 49.335 ραντεβού.
Τις αμέσως επόμενες μέρες, η ΕΛ.ΑΣ θα προβεί σε διπλασιασμό των διαθέσιμων ραντεβού για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, λόγω της αυξημένης ζήτησης των πολιτών. Για την εν λόγω αύξηση θα ακολουθήσει νεότερη ενημέρωση.
Βήμα-βήμα η διαδικασία
Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: Ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.
Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Εικοσιτέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.