Πακέτο 16 συγκεκριμένων προτάσεων για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα, αλλά και την ασφάλεια πεζών και οδηγών, κατέθεσε στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σταϊκούρα, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, σε συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών.
Ο ευρύτερος στόχος είναι ν’ αλλάξει το μοντέλο διαχείρισης της κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα, προκειμένου να μπει τέλος στην ταλαιπωρία, αλλά και στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στην καθημερινότητα των Αθηναίων.
Το πλέγμα παρεμβάσεων επιχειρεί να θέσει τις βάσεις συνδυαστικής και αποτελεσματικής ρύθμισης των επιμέρους ζητημάτων, ώστε η Αθήνα να ανακουφιστεί σημαντικά από τον κυκλοφοριακό φόρτο και ταυτόχρονα να περιοριστεί και η ατμοσφαιρική ρύπανση.
«Στην Αθήνα η κίνηση είναι αφόρητη και κάθε χρόνο χειροτερεύει. Απαιτείται λοιπόν άμεσα αλλαγή μοντέλου για τη ρύθμισή της. Στη συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σταϊκούρα κατέθεσα αναλυτική πρόταση 16 σημείων μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Μεταξύ άλλων, επιδιώκουμε τη δημιουργία ενός ενιαίου, υπερκείμενου Φορέα, την ουσιαστική αναβάθμιση των ΜΜΜ, την επαρκή αστυνόμευση, αλλά και μια σειρά από κανονιστικές ρυθμίσεις για τις διαδηλώσεις/εκδηλώσεις, τις πιάτσες ταξί, την τροφοδοσία κ.ά. Με σχέδιο, συνεργασία και συμπληρωματικές δράσεις, μπορούμε μαζί να βάλουμε τάξη στο χάος που επικρατεί στους δρόμους της πρωτεύουσας» δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.
Μεταξύ των προτάσεων που κατέθεσε, περιλαμβάνεται η άμεση σύσταση ενός ενιαίου Φορέα, που θα «καταργεί» την πολυαρχία και τη διασπορά αρμοδιοτήτων. Ο Φορέας, που θα συσταθεί υπό τη διοίκηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα είναι αρμόδιος για όλα και σε αυτόν θα συμμετέχουν ενεργά όλοι οι φορείς που εμπλέκονται στον σχεδιασμό και τη λειτουργία των μετακινήσεων στην Αθήνα.
Οι προτάσεις περιλαμβάνουν ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, εντονότερη παρουσία της Τροχαίας στους δρόμους της πόλης, ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας σε έμψυχο δυναμικό και διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της, αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, επέκταση του πράσινου δακτυλίου με παράλληλη επιτήρηση μέσω ηλεκτρονικών μέσων και απαρέγκλιτη εφαρμογή του Νόμου για τις πορείες, ώστε να διαφυλάσσεται στο μέτρο του δυνατού και η κυκλοφορία των τροχοφόρων. Προτείνεται, επίσης, η φιλοξενία των ξένων επίσημων εκτός του κέντρου της πόλης, καθώς και η αναθεώρηση του πλαισίου για εκδηλώσεις.
Η ενίσχυση των υποδομών για την υποστήριξη της εναλλακτικής μετακίνησης των πολιτών με τα πόδια ή το ποδήλατο, αλλά και η κατάρτιση ενός συνολικού σχεδίου για τις φορτοεκφορτώσεις στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας σε συνδυασμό πάντα με την αυστηροποίηση της εφαρμογής του.
Στις επιμέρους προτάσεις είναι η χωροθέτηση νέων σημείων στάθμευσης ταξί, η διαμόρφωση συνολικού σχεδίου για την κυκλοφορία, τη στάση και στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων, η διεύρυνση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε περισσότερες περιοχές της πόλης και η δημιουργία κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για την εφαρμογή του carsharing, μιας νέας τάσης στην Ευρώπη που προβλέπει το διαμοιρασμό οχημάτων σε πολλούς χρήστες.
Τέλος, για την ασφάλεια της κυκλοφορίας όλων και ιδιαίτερα των πεζών και οδηγών δικύκλων (μοτοσυκλέτες και ποδήλατα) κρίνεται απαραίτητη η θέσπιση ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε όλο το οδικό δίκτυο του Δήμου Αθηναίων (όπως σε αρκετές πόλεις στην Ευρώπη: Παρίσι, Βρυξέλλες, κλπ.), με εξαίρεση κάποιες κεντρικές αρτηρίες.