Με απόφαση του δημάρχου
Η καταγγελία του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού προσωπικού Κεντρικής Μακεδονίας για κλείσιμο τριών ειδικών σχολείων από τον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη είχε ως αποτέλεσμα την απόφαση του δημάρχου Ι. Καϊτεζίδη να παρατείνει έως 19/2/2024 τη λειτουργία του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας, του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του Ειδικού Νηπιαγωγείου για παιδιά με αυτισμό προκειμένου το υπουργείο να ολοκληρώσει τον προγραμματισμό του.
Από τη μεριά της διοίκησης του δήμου Πυλαίας -Χορτιάτη διευκρινίζονται τα εξής:
– Ο δήμος «κληρονόμησε» τα μισθωμένα κτίρια που φιλοξενούνται οι σχολικές μονάδες από τη Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση
– τα κτίρια έχουν κριθεί ομόφωνα από όλες τις αρμόδιες επιτροπές ως ακατάλληλα
– ο δήμος δεν είναι διατεθειμένος να αποδέχεται την παρουσία παιδιών με αναπηρία και των εκπαιδευτικών τους σε ακατάλληλα κτίρια
– ο δήμος προέβει ήδη σε τρεις δημόσιους διαγωνισμούς νέας μίσθωσης οι οποίοι απέβησαν άγονοι
– ο δήμος εκτιμά ως ειλικρινείς και ουσιαστικές τις προσπάθειες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και προσωπικά του περιφερειακού διευθυντή Αλέξη Κόπτση για την εξεύρεση λύσης
Με βάση όλα αυτά και συνεκτιμώντας ο δήμος το γεγονός ότι δεν επιθυμεί να δημιουργήσει προβλήματα στον προγραμματισμό των οικογενειών των μαθητών που φοιτούν στα σχολεία παρατείνει έως τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου τη λειτουργία τους, ώστε σε αυτό το διάστημα των 45 ημερών να ευοδώσουν οι προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης.
Μετά την ημερομηνία αυτή ο Δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη θα προβεί σε ό,τι έχει εξαγγείλει για την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε ακατάλληλα κτίρια ώστε ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του.
Τι είχε αναφέρει η ανακοίνωση του Συλλόγου
«O Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού προσωπικού Κεντρικής Μακεδονίας (ΣΕΕΠΕΑ ΚΜ) είναι πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ) της Κ. Μακεδονίας, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας.
H χαρακτηρισμένη κατάσταση επικινδυνότητας και ακαταλληλότητας του κτιρίου που στεγάζονται το 2 ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης για Παιδιά με αυτισμό, από δημόσια τεχνική υπηρεσία και η αναγκαιότητα άμεσης μεταστέγασής τους σε ασφαλές κτίριο, είναι γνωστή εδώ και χρόνια!
εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων
Η διεύθυνση του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς εδώ και τουλάχιστον 6 χρόνια παλεύουν για να “πείσουν” τον Δήμο, την διεύθυνση εκπαίδευσης, να βρεθεί λύση για την μεταστέγαση των σχολείων σε ασφαλείς κτιριακές δομές. Δυστυχώς δεν δόθηκε καμία λύση ούτε από τον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη, που είναι ο κύριος υπεύθυνος για το κτιριακό των σχολείων αλλά ούτε από το Υπουργείο Παιδείας, την περιφέρεια Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας που είναι υπεύθυνοι για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όλη αυτή την κατάσταση αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, με διάφορα γεγονότα επικινδυνότητας που τους πλήττουν κατά καιρούς με αιτία την ακατάλληλη κτιριακή υποδομή, χωρίς όμως να πτοείται κανείς «υπεύθυνος» για να δώσει λύση.
Ξαφνικά ένα μήνα περίπου πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, ενημερώνονται τα σχολεία από τον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη, ότι θα τα κλείσει μετά τις γιορτές, χωρίς να δίνεται καμία πρόταση, ούτε λύση για την μεταστέγασή τους! Από τη Δευτέρα 8/1/2024, ενώ όλα τα σχολεία θα ξεκινήσουν κανονικά, 80 περίπου μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες και 50 περίπου εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ΕΕΠ και ΕΒΠ θα βρεθούν χωρίς σχολική στέγη, με όλες τις συνέπειες που επιφέρει αυτό στον ψυχισμό των μαθητών και στην καθημερινότητά των ίδιων και των οικογενειών τους. Τέτοιες αλλαγές για το συγκεκριμένο πληθυσμό μαθητών μπορεί να αποβούν και επικίνδυνες. Τα ερωτήματα που προκύπτουν:
-Τι είναι αυτό που κινητοποίησε τώρα, το Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη ώστε να στείλει τελεσίγραφο, στη μέση της σχολικής χρονιάς και όχι όταν είχε λάβει γνώση από τις τεχνικές υπηρεσίες, για την επικινδυνότητα του κτιρίου; Και γιατί αντί να δώσει λύση ως άμεσα υπεύθυνος, πετάει το μπαλάκι σε άλλους;
Αυτό που συμβαίνει στα εν λόγω σχολεία αποτυπώνει την πραγματικότητα του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης, της κατάστασης πολλών σχολείων ειδικής αγωγής όσον αφορά το στεγαστικό και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται εδώ και χρόνια. Αναλγησία, αδιαφορία, ανικανότητα και έλλειψη βούλησης για να χτιστούν κατάλληλα διαμορφωμένα σχολεία. Τα οικόπεδα στους Δήμους είναι για άλλες προτεραιότητες. Το να κλείσουν τρία ειδικά σχολεία στην μέση της σχολικής χρονιάς, χωρίς να αναλογιστεί κανείς το κόστος σε παιδιά με αναπηρίες και στις οικογένειές τους δείχνει να μην ενδιαφέρει τον Δήμο στο ελάχιστο.
Και αυτή θα είναι η πραγματικότητα εάν περάσουν και άλλες αρμοδιότητες της λειτουργίας των σχολείων στους Δήμους, όπως θέλει η κυβέρνηση να κάνει. Θα κλείνουν σχολεία θα συγχωνεύονται, θα υποβιβάζονται, θα υπολειτουργούν γιατί οι Δήμοι θα αποφασίζουν ότι είναι ασύμφορα.
Καταγγέλλουμε την αναλγησία και κωλυσιεργία του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη, να βγάζει στο δρόμο μαθητές με αναπηρίες και τους εκπαιδευτικούς τους στη μέση της χρονιάς και να μην δίνει εδώ και 6 χρόνια λύση σε ένα γνωστό πρόβλημα, αφήνοντας τα σχολεία να λειτουργούν υπό συνθήκες επικινδυνότητας.
Καταγγέλλουμε την περιφέρεια εκπαίδευσης και το ΥΠΑΙΘ που δεν προστατεύει μαθητές και εκπαιδευτικούς, δεν να διασφαλίζει ασφαλή σχολικά κτίρια για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Απαιτούμε:
– Είτε από τον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη, είτε σε συνεργασία με άλλους Δήμους να δοθεί άμεσα προτεραιότητα και έκταση για χτίσιμο κατάλληλων ειδικών σχολείων για να μεταστεγαστούν με ασφάλεια μαθητές και εκπαιδευτικοί του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, του Ειδικού Δημοτικού & Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό και όποιων άλλων ειδικών σχολείων λειτουργούν κάτω από ακατάλληλες και επικίνδυνες συνθήκες.
– Η όποια αναγκαία μεταφορά ή μεταστέγαση να γίνει σε περίοδο που κλείνει το σχολείο (π.χ. το καλοκαίρι) ώστε να ξεκινήσουν οι μαθητές από την αρχή σε ένα νέο περιβάλλον και να έχουν το χρόνο να προσαρμοστούν ομαλά. Για κάθε μετακίνηση να ενημερωθούν και να συμφωνήσουν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί για το που θα τοποθετηθούν.
ΟΧΙ άλλα παιχνίδια στις πλάτες των σχολείων μας!
Απαιτούμε τα αυτονόητα για τους μαθητές με αναπηρία, τους εκπαιδευτικούς, το ΕΕΠ και ΕΒΠ!»