Ο δήμαρχος διατύπωσε μέρος των επιχειρημάτων της γειτονιάς των Εξαρχείων ενάντια στην κατασκευή σταθμού μετρό στην πλατεία
Με αφορμή την πρόσφατη συνέντευξη του δήμαρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, στην «Εφ.Συν.» η ανοιχτή συνέλευση «Οχι μετρό στην πλατεία Εξαρχείων» επανέρχεται στο ζήτημα και τις τελευταίες εξελίξεις με την απόφαση περί επέκτασης του εργοταξίου στην πλατεία.
Η συνέλευση επισημαίνει πως ο κ. Δούκας διατύπωσε στις απαντήσεις του μέρος των επιχειρημάτων της γειτονιάς ενάντια στην κατασκευή σταθμού μετρό στην πλατεία και αναγνώρισε ότι οι εργασίες θα πρέπει να γίνουν με άλλους όρους, ώστε να μην κλείνουν όλη την πλατεία και να κρατήσει κάποια εμβληματικά χαρακτηριστικά της.
Ωστόσο, η συνέλευση υποστηρίζει πως «το αίτημα για συνάντηση από τον δικηγόρο των 50 κατοίκων που προσέφυγαν στο ΣτΕ παραμένει σε εκκρεμότητα, οι υπογραφές των 29 κατοίκων για συζήτηση του θέματος στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο αγνοήθηκαν».
Στο κείμενο υπογραμμίζεται πως «για όλη τη γραμμή 4 δεν έχουν καν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες και ολόκληρα εργοτάξια παραμένουν απλώς με λαμαρίνες, ενώ ο μετροπόντικας στο Γαλάτσι ακόμα συναρμολογείται».
«Η επέκταση του εργοταξίου πρέπει να ακυρωθεί, δε θα γίνει σταθμός μετρό στην πλατεία Εξαρχείων. Αν οι συνεντεύξεις αποτελούν προθέσεις και όχι απλώς λόγια, τότε τη στιγμή που θα είμαστε για άλλη μια φορά απέναντι στον στρατό κατοχής, τον μόνιμο σύμμαχο της κυβέρνησης για αυτό το έργο, ας διαλέξει ο καθένας με ποιους θα πάει και ποιους θα αφήσει» καταλήγει η ανακοίνωση.
Όλη η ανακοίνωση έχει ως εξής
Σε συνέντευξή του στην ΕΦΣΥΝ ο δήμαρχος διατυπώνει μέρος των επιχειρημάτων της γειτονιάς των Εξαρχείων ενάντια στην κατασκευή σταθμού μετρό στην πλατεία. «Yπάρχουν πολύ σοβαρά προβλήματα. Ποια είναι αυτά: Δεν είναι δυνατόν να σχεδιάζουμε το Μετρό σαν να ήμασταν 10-15 χρόνια πριν. Δεν είναι δυνατόν όπου υπάρχει ελεύθερος χώρος πρασίνου, εκεί να σχεδιάζουμε έξοδο και η έξοδος αυτή να είναι ζαρντινιέρα, πλακάκι και φαραωνικού τύπου πλατείες χωρίς πράσινο. Δεν είναι δυνατόν να λέμε ότι το έργο έχει «κλειδώσει», όταν έχει σχεδιαστεί πριν από 10 χρόνια και όταν όλοι λέμε ότι υπάρχει κλιματική κρίση και πρέπει όλο να σχεδιαστεί από την αρχή. Είναι δυνατόν να καταλαμβάνονται διπλάσιοι και τριπλάσιοι χώροι από αυτούς που έχει η περιβαλλοντική μελέτη; Είναι δυνατόν να μην ξέρουμε πότε ακριβώς θα ολοκληρωθεί; Ρωτάνε οι κάτοικοι: Πας σε μια πλατεία και την κάνεις λίμπα, πότε θα επιστρέψει στην κανονικότητά της; Σε 6, σε 8, σε 10 χρόνια;»
Συνεχίζοντας επαναλαμβάνει ότι η απόφαση για το μετρό στα Εξάρχεια είναι ειλημμένη και πολύ δύσκολα μπορεί να αλλάξει. Προφανώς δε λέει κάτι καινούργιο. Η πλευρά της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και της κυβέρνησης ισχυρίζεται ότι είναι αδύνατο, την ίδια στιγμή βέβαια που για όλη τη γραμμή 4 δεν έχουν καν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες και ολόκληρα εργοτάξια παραμένουν απλώς με λαμαρίνες, ενώ ο μετροπόντικας στο Γαλάτσι ακόμα συναρμολογείται. Και φυσικά τα ιστορικά παραδείγματα αλλαγών χωροθέτησης σταθμών από την ίδια εταιρία είναι υπαρκτά.
Θα σταθούμε, όμως, και στο ότι το δύσκολο δε σημαίνει αδύνατο. Γνωρίζουμε πολύ καλά πως τεχνικά υπάρχουν λύσεις και φαίνεται να τις γνωρίζει και ο δήμαρχος, μιας και έχει συναφές επιστημονικό αντικείμενο. Μήπως τελικά για αυτό δηλώνει ότι είναι δύσκολο (και όχι ακατόρθωτο);
Ακολουθεί η παραδοχή ότι «θα πρέπει να γίνει με άλλους όρους. Θα πρέπει να προχωρήσουμε με έναν τρόπο που να μην κλείνει όλη την πλατεία, να δίνει τη δυνατότητα στην πλατεία να κρατήσει κάποια χαρακτηριστικά εμβληματικά, γιατί είναι μια ιστορική πλατεία.» Η πλατεία και ο ιστορικός της χαρακτήρα ήδη αλλοιώνεται, τα δέντρα της σε μεγάλο μέρος καταστράφηκαν με την «επιστημονική εκρίζωση» λόγω πολιτικών πιέσεων, όπως δηλώνουν ακόμα και οι υπηρεσιακοί παράγοντες του δήμου. Ο δε δημόσιος χώρος της πλατείας έχει ήδη περιοριστεί και θα κλείσει εντελώς μαζί με τον χώρο περιμετρικά, καθώς επίκειται επέκταση του εργοταξίου μέχρι τις εισόδους των πολυκατοικιών. Δημοσιεύθηκαν άλλωστε οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις 17 Ιανουαρίου και ο δήμαρχος δεν μπορεί να μιλά σαν να μην ξέρει.
Ανοιχτός είναι δε σε διάλογο και άλλα όμορφα, αλλά το αίτημα για συνάντηση από τον δικηγόρο των 50 κατοίκων που προσέφυγαν στο ΣτΕ παραμένει σε εκκρεμότητα, οι υπογραφές των 29 κατοίκων για συζήτηση του θέματος στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο αγνοήθηκαν και πάει λέγοντας.
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια και ο χρόνος που κυλά δεν αφήνει στη γειτονιά περιθώρια για καθυστερήσεις.
Εμείς είμαστε πολύ καιρό σε επιφυλακή και μαχόμαστε για να διασώσουμε τον δημόσιο χώρο της πλατείας Εξαρχείων με ό, τι σημαίνει αυτός για τη γειτονιά.
Η επέκταση του εργοταξίου πρέπει να ακυρωθεί, δε θα γίνει σταθμός μετρό στην πλατεία Εξαρχείων.
Αν οι συνεντεύξεις αποτελούν προθέσεις και όχι απλώς λόγια, τότε τη στιγμή που θα είμαστε για άλλη μια φορά απέναντι στον στρατό κατοχής, τον μόνιμο σύμμαχο της κυβέρνησης για αυτό το έργο, ας διαλέξει ο καθένας με ποιους θα πάει και ποιους θα αφήσει.
Ανοιχτή Συνέλευση «Όχι μετρό στην πλατεία Εξαρχείων»