Ούτε το κόστος ούτε οι καθυστερήσεις είναι μείζον θέμα για τον δήμαρχο της Αθήνας...
Έπρεπε να πάει στην εκπομπή της Σταματίνας Τσιμτσιλή, στον ALPHA, ο Κώστας Μπακογιάννης, για να παραδεχτεί, μόλις λίγους μήνες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου, την αποτυχία του… μεγαλόπνοου «Μεγάλου Περιπάτου».
Αναφερόμενος, λοιπόν, στα λάθη που έγιναν επί θητείας του στη δημαρχία της Αθήνας, ο κ. Μπακογιάννης αναγνώρισε, έπειτα από τρία χρόνια, ότι ένα εξ αυτών ήταν «η περίφημη Πανεπιστημίου». «Θα το ξαναέκανα, αλλά θα το έκανα διαφορετικά» είπε χαρακτηριστικά.
«Είναι δυνατόν να βγω εγώ και να πω ότι ο κόσμος δεν κατάλαβε το δικό μου μεγαλείο; Θα ήταν κωμικό, θα με έπαιρναν με τις πέτρες και θα είχαν και δίκιο» συμπλήρωσε.
Αναφορικά με τον «Μεγάλο Περίπατο», υπογράμμισε: «Νομίζω έγιναν δύο πράγματα. Πρώτον, έγινε ένα λάθος επικοινωνίας. Και μόνο που το είπαμε “Μεγάλο Περίπατο”. Δηλαδή, η Πανεπιστημίου τι είναι; Είναι δέντρα, είναι πράσινο, δεκάδες δέντρα, σκιά. Είναι δημόσιος χώρος. Είναι ασφάλεια. Να μπορεί να κινηθεί και ένας άνθρωπος με αναπηρία, ένας ηλικιωμένος. Δεν είναι περίπατος».
Και συνέχισε με διάθεση -ας την πούμε- αυτοκριτικής: «Το δεύτερο είναι ότι άργησε το πρότζεκτ να ολοκληρωθεί. Τώρα θα ολοκληρωθεί σε λίγο, αλλά άργησε. Αν το ξανασχεδιάζαμε, θα το σχεδιάζαμε διαφορετικά, όπως σχεδιάσαμε διαφορετικά πολλά άλλα έργα στον Δήμο Αθηναίων. Όπως για παράδειγμα, το θέατρο του Λυκαβηττού. Που είναι πιο πολύπλοκο τεχνικά. Πιο σύνθετο. Θα ανοίξει τις πόρτες του αρχές Σεπτεμβρίου. Αν τα συγκρίνεις, θα πεις στα δύσκολα τα πάτε καλά και στα εύκολα είχατε ζήτημα;».
Αβίαστα, δηλαδή, προκύπτει από τα παραπάνω το συμπέρασμα ότι, όπως παλαιότερα για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, έτσι και για τον Κώστα Μπακογιάννη, η επικοινωνία αναδεικνύεται κυρίαρχη, έναντι της ουσίας. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι το… πρόβλημα με τον Μεγάλο Περίπατο, ήταν το… όνομα του έργου, και όχι το κόστος του και η καθυστέρησή στην παράδοσή του;
Σε ερώτηση, δε, για το γιατί έχει αυξηθεί η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας, ο Κώστας Μπακογιάννης εξήγησε: «Θα σου πουν οι ειδικοί ότι η κίνηση συνδέεται με την ανάπτυξη. Όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία, τόσο περισσότερα αυτοκίνητα κινούνται. Προφανώς, έχουμε σπάσει κάθε ρεκόρ τουρισμού. Έχοντας πει αυτά, βεβαίως, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Κι ας έχουν αργήσει τα μεγάλα έργα υποδομής, όπως η γραμμή 4 του μετρό, που στην πραγματική ζωή έχει αργήσει 10-15 χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης».
«Άρα, τι χρειάζεται να κάνουμε τώρα; Επιτέλους να προχωρήσουμε μπροστά με συγκεκριμένα μέτρα, για τη βιώσιμη κυκλοφορία. Ναι, παιδιά, έχει δικαιώματα και ο οδηγός, αλλά έχει και ο πεζός, ο ποδηλάτης, ο επιβάτης των μέσων μεταφοράς. Δεν μπορεί μία πόλη να είναι σχεδιασμένη μόνο για αυτοκίνητα. Αυτά γινόντουσαν τον περασμένο αιώνα. Έχει αλλάξει η εποχή» συμπλήρωσε.