Τι δείχνουν τα στοιχεία, δύο μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών
Δύο μήνες μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, «μουδιασμένο», το επιβατικό κοινό εξακολουθεί να επιλέγει τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ για τις μετακινήσεις του σε ποσοστό έως και 150% περισσότερο από πριν.
Όπως γράφει το thesstoday, που έκανε το σχετικό ρεπορτάζ, η μέρα με τη νύχτα είναι η εικόνα στα ΚΤΕΛ σε σχέση με τον σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, καθώς τα λεωφορεία γεμίζουν το ένα μετά το άλλο, πραγματοποιώντας 30 δρομολόγια την ημέρα στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ενώ, για την ίδια διαδρομή, τα τρένα εκτελούν μόλις δύο δρομολόγια την ημέρα.
Ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Στέφανος Τσόλης, δηλώνει ότι τα ΚΤΕΛ απορρόφησαν τον μεγαλύτερο όγκο του επιβατικού κοινού που παλιά έπαιρνε το τρένο, καταγράφοντας αύξηση μεγαλύτερη του 100%, σε ορισμένες μέρες έως και 150%. «Εκτός από το κοινό που πλέον ταξιδεύει με το αεροπλάνο για τη μετακίνηση Αθήνα-Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, η πλειονότητα προτιμά το ΚΤΕΛ» σημειώνει.
Για να ανταποκριθούν τα ΚΤΕΛ στις ανάγκες του επιβατικού κοινού, τα δρομολόγια διπλασιάστηκαν, εξηγεί ο κ. Τσόλης. «Πριν τα Τέμπη, τις καθημερινές, είχαμε συνολικά 18 δρομολόγια ημερησίως από και προς την Αθήνα, αυτή τη στιγμή έχουμε 30 δρομολόγια. Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή τα δρομολόγια ήταν το πολύ 25 την ημέρα, ενώ σήμερα είναι 50» αναφέρει και προσθέτει πως ως διοίκηση προχώρησαν στην ένταξη εκτάκτων δρομολογίων με επινοικιασμένα λεωφορεία, για τις γραμμές όπου υπάρχει αυξημένη ζήτηση, όπως το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα.
Η ακριβώς αντίθετη εικόνα επικρατεί στον σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, καθώς διεξάγονται καθημερινά μόλις δύο δρομολόγια τρένων για Αθήνα, ένα το πρωί, ένα το απόγευμα και ένα ενδιάμεσο, από λεωφορείο. Ένας σταθμός που δεν έμεινε αλώβητος οικονομικά, καθώς το πλήγμα από την ξαφνική απουσία του επιβατικού κοινού επηρέασε και τον τζίρο των επιχειρήσεων που λειτουργούν μέσα στον χώρο του σιδηροδρομικού σταθμού…