Τι αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα
Έκθετο αφήνει το υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων η Εθνική Αρχή Διαφάνειας (Τομέας Δημοσίων Έργων και Μεταφορών – Υποτομέας Μεταφορών).
Σύμφωνα με τον «Τύπο Ηπείρου», ο οποίος δημοσιοποιεί ορισμένα από τα στοιχεία της έκθεσης, τονίζοντας πως, αν χρειαστεί, θα επανέλθει, η κατάσταση στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων είναι «χαοτική».
Συγκεκριμένα, αναφέρει:
«Ρεσιτάλ παρανομιών, ετσιθελισμός, ασυδοσία, σκανδαλώδεις αποφάσεις και πράξεις, εικονικά οικονομικά στοιχεία, ελλείμματα εκατομμυρίων, διασπάθιση των χρημάτων κρατικών επιχορηγήσεων, των μετόχων και των επιβατών, ρεμούλα δηλαδή και με μια λέξη χάος, είναι η κατάσταση στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, στις θυγατρικές και κοινοπραξίες του, με ευθύνη πρωτίστως του προέδρου του Δ.Σ Γρηγόρη Γκίκα, με τη συνέργεια αρχιλογιστή Δημ. Φίλη, την κάλυψη-στήριξη-σύμπραξη του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλ.Καχριμάνη, της Διεύθυνσης Μεταφορών- Επικοινωνιών της Περιφέρειας Ηπείρου και άλλων αρχών και υπηρεσιών.»
Ο «Τύπος Ηπείρου» αναφέρει πως τα ευρήματα της Αρχής καταλαμβάνουν 383 σελίδες στην εμπιστευτική έκθεσή της, η οποία υπογράφτηκε τον Μάρτιο 2023 και κοινοποιήθηκε στους εμπλεκομένους και σε όλες τις αρμόδιες αρχές, ενώ σημειώνει πως είναι «αξιοσημείωτο ότι η διοίκηση του ΚΤΕΛ, ο Γκίκας και ο Φίλης, στα περισσότερα που ζήτησε διευκρινίσεις η Αρχή, αρνήθηκαν να παράσχουν στοιχεία και όσα εξήγησαν κρίθηκαν ανεπαρκή.
Σύμφωνα μάλιστα με τον «Τύπο Ηπείρου»:
Διαπιστώθηκε ότι το ΚΤΕΛ στην οδό Παπανδρέου λειτουργεί παρανόμως. Διότι η άδεια που εκδόθηκε το 2013 με την υπογραφή του Καχριμάνη ήταν προσωρινή και αφορούσε την εγκατάσταση πρακτορείου- εκδοτηρίου εισιτηρίων και όχι σταθμού λεωφορείων, ενώ πριν λειτουργούσε χωρίς καμιά άδεια.
Το κτίσμα είναι αυθαίρετο, ενώ επισημαίνεται και ο κίνδυνος που διατρέχουν εργαζόμενοι και επιβάτες, λόγω της θέσης που λειτουργεί το ΚΤΕΛ στην οδό Παπανδρέου.
Οι Γκίκας και Φίλης δεν δημοσίευαν στο ΓΕΜΗ τους ισολογισμούς από το 2014 (και κάποια χρόνια εκείνους του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού), στους απολογισμούς παρουσίαζαν αλλοιωμένα- αναληθή οικονομικά στοιχεία.
Οι ίδιοι διέθεταν και χωρίς φειδώ μερίσματα στους μετόχους για να τους έχουν με το μέρος τους, αλλά όπως σημειώνεται στην έκθεση και είπαν αρκετοί μέτοχοι, αυτό ήταν ζημιογόνο για την επιχείρηση, η οποία δεν είχε καν αποθεματικό, αλλά παρουσίαζε κάθε χρόνο ζημιές που μεταφέρονταν στο νέο έτος, οπότε πλέον αυτές έφτασαν να ξεπερνούν τα 2,7 εκατατομμύρια.
Χρησιμοποιήθηκαν στο διάστημα 2002-2021 πάνω από 9,5 εκατ. των ειδικών εισφορών.
Δεν κατατέθηκαν στους ειδικούς τραπεζικούς λογαριασμούς πολλά εκατομμύρια, ενώ δεν υπήρξε πρόβλεψη σχηματισμού αποθεματικού.
Δανείζονταν συνεχώς από τράπεζες με εκχώρηση… μελλοντικών εισπράξεων ειδικών εισφορών του 5%, το οποίο καταβάλλουν οι επιβάτες, ενώ απαγορεύεται τέτοιου είδους διαχείριση και είναι απορίας άξιον πως οι τράπεζες αποδέχτηκαν τέτοια συναλλαγή.